ورود / عضویت

وبلاگ

تماس با ما
09911081048

0
Subtotal: 0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

همه چیز درباره رول سونوگرافی

کاغذ سونوگرافی

کاغذ سونوگرافی یا رول سونوگرافی چیست؟

کاغذ سونوگرافی یا رول سونوگرافی یا کاغذ چاپ حرارتی اولتراسوند از کاغذ مصنوعی با روکش حرارتی ساخته شده است، این کاغذ یک نوع کاغذ چاپی ویژه با پوششی از مواد است که در اثر حرارت تغییر رنگ می دهد.

انواع کاغذ سونوگرافی؟

کاغذ سونوگرافی به سه نوع استاندارد، چگالی بالا و براق بالا تقسیم بندی میگردد.

چه نوع کاغذی برای سونوگرافی استفاده می شود؟

بهترین نوع کاغذ سونوگرافی کاغذهای ضبط حرارتی با براقیت بالا یا High Gloss است.
کاغذهای ضبط حرارتی High Gloss به طور گسترده برای سیستم های اولتراسوند جهت چاپ تصاویر اولتراسوند با وضوح بالا استفاده می شود. اگرچه جهت هزینه کمتر مراکز میتوانند از کاغذهای کدرتر و ارزانتر برای سونوگرافی استفاده کنند. کاغذ اولتراسوند یک کاغذ مصنوعی با روکش حرارتی است. این کاغذ با مخلوط حالت جامد رنگ لوکو، تثبیت کننده و توسعه دهنده پوشش داده شده است. یک کاغذ حرارتی اولتراسوند با کیفیت خوب از چندین لایه ساخته شده است تا از چاپ تصویر با کیفیت بالا اطمینان حاصل شود.

چند نوع کاغذ حرارتی وجود دارد؟

به طورکلی چهار نوع مختلف کاغذ سونوگرافی موجود است. کاغذ سونوگرافی با ترکیب شیمیایی که دارد باعث می شود که در مواجهه با گرما مستعد تغییر باشد. مواد شیمیایی در چهار نوع کلی وجود دارند: رنگ‌های لوکو، توسعه‌دهنده‌ها، حساس‌کننده‌ها و تثبیت‌کننده‌ها. با این نوع کاغذ، برای انجام چاپ نیازی به استفاده از جوهر یا کارتریج گران قیمت ندارید.

تصاویر سونوگرافی روی کاغذ سونوگرافی چقدر می توانند دوام داشته باشند؟

دوام تصویر اولتراسوند به نوع کاغذ مورد استفاده و شرایط نگهداری بستگی دارد. در شرایط ذخیره سازی مناسب، چاپ تصویر روی کاغذ اولتراسوند با براق بودن حداقل 10 سال دوام می آورد، در حالی که برای کاغذ اولتراسوند استاندارد و با چگالی بالا، تصویر حداقل 7 سال دوام می آورد.

مقایسه انواع کاغذ اولتراسوند

هر سازنده فرمول خاص خود را برای تولید کاغذ اولتراسوند دارد، از این رو کیفیت و دوام متفاوتی دارد. جهت مقایسه انواع کاغذ سونوگرافی روشهای مختلفی وجود دارد.
به طور کلی انواع مختلفی کاغذ سونوگرافی در دنیا وجود دارد و تولید کننده های مختلفی برای کاغذسونوگرافی وجود دارند. به طور کلی دو روش ساده برای تست کیفیت وجود دارد: پویایی مقیاس خاکستری و اثر رطوبت روی کاغذ سونوگرافی.

مقیاس خاکستری

مقایسه مقیاس خاکستری برای نشان دادن سایه تونال تصویر ضروری است و نقش مهمی برای اهداف تشخیصی بالینی دارد. از آنجایی که سایه‌های ظریف رنگ‌های خاکستری نشان‌دهنده تراکم‌های مختلف است، داشتن طیف وسیعی از رنگ‌های خاکستری برای انتقال بهترین تصویر ممکن/بهینه از صفحه روی کاغذ مهم است. در واقع، هدف تولید تصویری است که تا حد امکان واقعی باشد، که نماینده آناتومی به تصویر کشیده شده باشد.

اثر رطوبت روی کاغذ سونوگرافی

با توجه به نیاز بایگانی سوابق پزشکی برای ارائه تداوم خوب مراقبت، بسیار مهم است که پرونده پزشکی بیمار بتواند در آزمون زمان مقاومت کند تا این پرونده ها در سال های آینده بادوام و خوانا باقی بمانند. برای تست مقاومت کاغذ سونوگرافی در برابر عناصر مختلف مانند رطوبت و غیره روشی بنام وت فولد استفاده می شود. کاغذ اولتراسوند امکان تماس بالایی با رطوبت مانند ژل سونوگرافی یا اولتراسوند دارد و ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند لک و آسیب به کاغذ شود.
لذا این موضوع نیز از اهمیت خاصی برای بررسی کیفیت کاغذ سونوگرافی برخوردار است. در ادامه به بررسی برخی از انواع کاغذهای سونوگرافی در بازار ایران و جهان میپردازیم.

کاغذ های سونوگرافی سونی

شاید بتوان کاغذ سونوگرافی سونی و محصولات این کمپانی را یکی از بهترین برندهای موجود در بازار تصویربرداری پزشکی نام برد. کاغذ پرنینتر مدل سونی همچنان یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در میان مراکز و بخش‌های تصویربرداری پزشکی محسوب میشود.

کاغذ پرینتر اولتراسوند سونی که در سونوگرافی مورد استفاده قرار میگیرد، قابلیت ارائه کیفیت بالایی از تصویر برای بخش سونوگرافی در مراکز تصویربرداری پزشکی است که می تواند برای کاربردهای مختلفی مانند میکروسکوپ و دندانپزشکی نیز استفاده شود. کیفیت قابل اعتماد آن تمام جزئیات اسکن سونوگرافی و معاینه را حفظ می کند. کاغذهای اولتراسوند سونی با انواع پرینترهای پزشکی سونی، از جمله پرینتر رنگی Sony UP-25MD و پرینتر ویدئویی سونی UP-X898MD سازگار است.

در پروسه های اولتراسوند سونوگرافی، رادیولوژی، آندوسکوپی و پزشکی هسته ای، از کاغذ یا رول مخصوص استفاده می کنند. کاغذ های سونوگرافی SONY در دو نوع High Gloss و High Quality  به دلیل وضوح تصویر بالا با تراکم و کوالیتی برتر در دستگاه های پرینت سونوگرافی مورد توجه قرار گرفته اند. رول های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی برند سونی با کیفیت مناسب و رزولوشن  بسیار بالا تولید شده اند و این کاغذها و رول های حرارتی (ترمال) در پروسه های آلتراسوند، رادیولوژی، آندوسکوپی و پزشکی هسته ای جهت تهیه گزارش تصویری مورد استفاده قرار می گیرند

از جمله ویژگی های کاغذ سونوگرافی SONY در نوع High gloss  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر آب
  • دارای سطحی با شفافیت بسیار بالا
  • دارا بودن لایه خاصی در سطح کاغذ که در صورت استفاده از پرینتر های سونی موجب افزایش کیفیت چاپ می شود
  • حداقل امکان پیچ خوردگی
  • مقاومت در برابر حرارت و رطوبت بالا 
  • دارا بودن خطوط پانچ برای جدا کردن Sheet ها
  • ابعاد  ۱۱۰mm *20 m
  • حداقل سفارش قابل ارسال ۵ رول

رول سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی کمپانی sony، با کیفیت بالا و رزولوشن مناسب جهت تهیه گزارش تصویری ساخته شده اند. تعداد چاپ در هر یک از این رول ها در حدود ۲۴۰ سکشن(قسمت) می باشد. در صورت خرید کاغذ سونوگرافی به صورت عمده می‌توانید با کاریز طب تماس بگیرید. 

مقرون به صرفه ترین کاغذ سونوگرافی

در میان تمام کاغذهای سونوگرافی سونی، UPP-110S مقرون به صرفه ترین گزینه برای تصویربرداری اولتراسوند است. کاغذ سونوگرافی سونی، UPP-110S یک کاغذ سیاه و سفید استاندارد A6 (4.1*5.8 اینچ) است که برای پرینترهای اولتراسوند سونی طراحی شده است. این کاغذ به عنوان کاغذ اولتراسوند سونی نوع I نیز شناخته می شود.

از جمله ویژگی های کاغذ(رول) سونوگرافی SONY در نوع High Quality  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سطحی با شفافیت بالا
  • وضوح تصویر چاپ شده با تراکم و کوالیتی بالا
  • به لحاظ مقاومت و ماندگاری در برابر رطوبت و گرما دارای استاندارد های لازم می باشد
  • ابعاد ۱۱۰mm *20m
  • حداقل سفارش 5 رول
  • تعداد چاپ در هر رول در حدود ۲۷۰ سکشن یا قسمت

اشتراک گزاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *