ورود / عضویت

وبلاگ

تماس با ما
09911081048

0
Subtotal: 0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

اهمیت رنگ و سایز دستکش + ویدیو

اهمیت رنگ و سایز دستکش

دستکش‌های پزشکی، دستکش‌های یک‌بارمصرف هستند که حین معاینه و عمل‌های پزشکی برای جلوگیری از انتقال آلودگی بین بیماران و ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی استفاده می‌شوند. این دستکش‌ها از پلیمرهای مختلفی نظیر لاتکس، لاستیک نیتریل، پلی‌وینیل کلراید و نئوپرن ساخته می‌شوند.

دستکش جراحی لاتکس دار یک بار مصرف برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ توسط آنسیل تولید و مورد استفاده قرار گرفت. وی از همین روش برای ساخت کاندوم استفاده کرد. این دستکش‌های جراحی لاتکس دار از لاستیک طبیعی ساخته شدند که حس لمس کردن را به بهترین نحو فراهم ساخته و از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد. لاتکس به ایجاد کشسانی بیشتر شناخته می‌شود. این بدین معناست که با ایجاد چنین کشسانی می‌تواند باعث آسان پوشیده شدن دستکش توسط فرد شود

آیا رنگ دستکش اهمیت دارد؟

در گذشته ای نه چندان دور، وجود رنگ در دستکش یکبار مصرف نشان از دستکش بدون لاتکس داشت. دستکش های معاینه نیتریل معمولاً رنگ آبی داشتند. دستکش های لاتکس یک رنگ طبیعی بودند و …

اما دیگر نه.

دستکش های آزمایش نیتریل اکنون در رنگین کمانی از رنگ ها موجود هستند. دستکش های نیتریل اتاق های محافظت شده در رنگ هایی غیر از رنگ سفید استاندارد موجود هستند. و دستکش های لاتکس در رنگ هایی غیر از “طبیعی” موجود هستند.

در حالی که انتخاب زیاد است، آیا رنگ دستکش مهم است؟

شاید.

رنگ دستکش اتاق های محافظت شده

در امحیط های کنترل شده، آلودگی یک نگرانی دائمی است. آلاینده‌ها می‌توانند از دستکش، مواد دیگر و کارگران وارد شوند.

دستکش های اتاق های محافظت شده سفید استاندارد صنعتی هستند. آلودگی روی دستکش سفید راحت تر دیده می شود. رنگ سفید همچنین پیام “پاک” را به کارگران منتقل و ترویج می کند.

رنگ یک افزودنی دستکش است و افزودنی ها می توانند با محصول یا فرآیند واکنش نشان دهند. به همین دلیل رنگ کمتری ترجیح داده می شود. این موضوع در مورد دستکش های اتاق های محافظت شده نیز صادق است، زیرا رنگ سفید نیز یک رنگ اضافه شده است. برخی از دستکش‌های سفید رنگ کمتری نسبت به بقیه دارند که خطر واکنش‌های ناخواسته را کاهش می‌دهد.

در حالی که رنگ سفید استاندارد صنعتی است، موارد استفاده برای دستکش رنگی در این اتاق ها وجود دارد. یک دستکش آبی در اتاق های کنترل شده ممکن است کنتراست بیشتری ایجاد کند و کار را برای کارگران آسان تر کند تا کار خود را به خوبی انجام دهند.

رنگ دستکش در آزمایشگاه

آزمایشگاه ها اغلب با احتمال آلودگی متقاطع مواجه هستند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک کارمند به طور ناخواسته مواد را از یک منطقه آزمایشگاه به منطقه دیگر روی دستکش خود منتقل می کند.

اختصاص یک رنگ دستکش خاص به هر قسمت از آزمایشگاه می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال، دستکش‌های آبی را می‌توان در یک منطقه و دستکش‌های نیتریل سفید را در ناحیه‌ای دیگر استفاده کرد. پوشیدن دستکش های رنگی مختلف به سرپرستان و کارمندان یک نشانه بصری می دهد. این می تواند به جلوگیری از خطاهای پرهزینه ناشی از آلودگی متقابل کمک کند.

دستکش طبی رنگی

مراکز درمانی اغلب نیتریل رنگی را ترجیح می دهند. این به کارکنان کمک می کند بین دستکش های لاتکس و غیر لاتکس تمایز قائل شوند.

آبی تیره رنگ سنتی نیتریل انتخابی در مراکز پزشکی است. اما در سال های اخیر رنگ های دیگری مانند خاکستری، بنفش و صورتی رایج شده اند.

رنگ دستکش می تواند در تشخیص خرابی دستکش مفید باشد. پوشیدن دستکش دوتایی، پوشیدن یک دستکش تیره زیر دستکش رنگ روشن، می تواند به آشکار شدن سوراخ ها و پارگی های کوچک کمک کند.

رنگین کمانی از دستکش های دندانپزشکی

تولیدکنندگان دستکش که بر روی صنعت دندانپزشکی تمرکز دارند، رنگین کمانی از دستکش های رنگی و معطر نیتریل و لاتکس را به بازار عرضه کرده اند.

برخی مطب های دندانپزشکی دوست دارند اسکراب ها و دستکش های خود را با رنگ هماهنگ کنند. سایر مطب ها ترجیح می دهند از دستکش نیتریل آبی تیره برای کاهش دید خون استفاده کنند. برای بهداشت دهان و دندان، انتخاب دستکش اغلب یک موضوع انتخاب شخصی است.

از آنجایی که رنگ دستکش به یک ابزار بازاریابی و برندسازی موثر تبدیل شده است، احتمالاً همچنان شاهد رنگ‌های دستکش امتحانی جدید خواهیم بود. انتخاب رنگ دستکش همچنان تحت تاثیر صنعت، تصمیمات خرید و هزینه خواهد بود.

آیا سایز دستکش مهم است؟

در این ویدیو آنیتا بو پاسخ این سوال را می دهد که اندازه دستکش چه تاثیری بر استفاده از آن دارد.

اشتراک گزاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *